Wednesday, December 30, 2009

breaking the habits

I'm thinking of

building a bridge connecting hatred and love,
breaking the window that separated us and them,
tearing the litmus paper that always keen on our differences,instead of similarities,
cutting the thin line dividing this and that,
ditching the compass that detaches here and there,
smashing the clock that keep aparts now and then.
collecting words and tell them it's better to form a phrase.
joining thoughts and tell them their new name is action.

it's time to break the habits.





ps: entry ini mengandungi hidden messages.tidak sesuai untuk golongan bawah umur dan ibu yang mengandung.haha

kisah saye penebar roti

name saye Jenal bin Kadir,saye penebar roti.
kedai roti saye depan kedai pak Ali.
takde la besar,takde la kecik nak mati.
bolehlah dah rezeki.

hari-hari saya nampak awak jalan kaki,
lalu lorong depan kedai pak Ali.
hari-hari saye jerit nak belanje awak roti,
tapi selalu awak maki-maki.

supervisor kedai roti saye cakap saye kene la berani.
tapi bile depan awak,saye macam tak boleh berdiri.
contohnye macam tadi,
dah cuak tibe2 saye ajak awak borak pasal ikan keli.

jadi hari-hari la saye macam ni.
takpe saye sedar diri.

yea la,awak pakai kasut tumit tinggi,
saye seliper beli kat pasar tani.
awak pakai baju ade labuci,
saye seluar pun orang bagi.
awak orang berada,bawak Lamborghini,
saye bawak kete sorong je,tu pun curi.

memang,saye hanye penebar roti.
tapi saye pun manusie biase,ade hati.

Monday, December 28, 2009

its that time of a year

.......................................................................................
crying doesn't shows that u're weak.we're born crying.if anything,crying shows that u're alive
.......................................................................................

jika 2009 adalah tahun yang sukar,
bersyukurlah.
kerana anda masih hidup untuk memperbaikinya.
jangan sia2 kan 2010.

Sunday, December 20, 2009

kasihan

kasihan dia.
aku memaki-makinya sebentar tadi.
dia kelihatan hilang punca.
aku marah.
mengapa dia tiba-tiba menjadi begitu kelam kabut.
sedikit lagi aku nak merajuk dengannya.
tak mengapa Paul Scholes.
kau sebenarnya hebat.
kau tetap pemain nombor 2 aku di belakang giggs.

ps: west ham united,tolonglah tiba2 jadi hebat gila.

Saturday, December 19, 2009

pintu hati(bangsat betul tajuk macam cerekerama tv3)

Ali cuba membuka pintu hati Peah.
dengan perlahan beliau cuba untuk menolak pintu tersebut.
tidak berjaya.
terlalu perlahan agaknya.
beliau cuba untuk menolak dengan lebih kuat.
tidak berjaya juga.

Ali menjadi bingung.
beliau terus cuba memikirkan caranya.

kemudian Ali terjumpa kunci di sebelah pintu.
kunci dimasukkan dan dipusing.
beliau cuba menolak...
masih tidak terbuka.

Ali menjadi bengang.
terus beliau menumbuk,menendang pintu itu.
sekuat hati terus melepaskan geram.
setelah penat,beliau terbaring di depan pintu.

tidak lama kemudian,pintu dibuka dari dalam.
Peah melihat Ali yang sedang terbaring kepenatan.
Peah tutup semula.

Ali kini faham,pintu tersebut sebenarnya harus ditarik.
bukan ditolak.
lagi mudah,
beri saja salam.
pasti Peah buka.

Tuesday, December 15, 2009

Helleborus niger (story a of girl)

last winter there is none.
luckily this time around,there is one.
a rose that bloom in the middle of winter.
hard to keep,impracticable to litter.

that is what you are,Helleborus niger.

for i shall not compare this,to the previous winter.
but at least i refer,to the Julian calender,

resembling you,Helleborus niger,
so beautiful,yet sometimes are just plain bitter.
keep blooming while others are frozen,
a lot of wonderful promises,but sadly most are broken.

still its u,Helleborus niger

Monday, December 14, 2009

Wednesday, November 18, 2009

marriage

marriage is sharing.
marriage is trusting.
marriage is loving.

marriage is a chapter.
marriage is a phase.

marriage is commitment.

the most wonderful thing about marriage is,
to be able to awake next to your love one.
to see them in their most untidy version.

selamat pengantin baru buat Muhammad Syaiful bin Abu Bakar :)

Sunday, October 18, 2009

persoalan yang sukar dijawab

antara batman dan robin,siapakah yang sebenarnya gay.haih.buntu2.

Tuesday, October 13, 2009

entry suka hati

entry ini agak cibai kerana aku menaip tanpa henti.aku taip apa yang terlintas sahaja sebab itulah ianya kelihatan cibai sekali.kadang2 aku akan taip benda yang sama berulang kali kerana aku memang tifak berhenti langsung.hari ini kawan aku berkata beliau mahu berkahwin,gila awal.aku cadangkan supaya beliua berfikir panjang dahulu. hari ini aku makan sosej, burger mcd, nasi goreang mak aku maskak. banyak tak. haha. aku type haha sebentar tadi hanya kerana ingin membeli sedikit masa supaya aku tidak perlu berhenti menaip untuk berfikir kerana itu adalah syarat entry ini- menaip tnapa henti dan backspace. aku juga menipu kerana cuba membeli masa lagi dengan menerangkan dengan panjang lebar kenapa aku type haha. haha aku gelak lagi kerana tiba2 aku rasa nak tergelak.hari ini aku rase member aku agak kecewa dengan aku kerana aku tidak dapat menolongnya.dia terpaksa pulang menaiki teksi dan bas. aku menjadi tidak keruan. ayat skema tak.aku sebenarnya tiada helmet sebab itulah aku tidak dapat berbuat apa2. mintak maaf kepada beiau. hari aku juga telah menensionkan seorang rakan sekelasku kerana aku sebenarnya tidak mengambil sebarang test atau apa2 lagi kerana aku bercadang untuk menukar kos tetapi aku tetap menghadirkan diri ke kelas kadang kala dengan niat mengganggu meraka belajar. member aku yang seorang lagi pula banyak songeh. minggu lepas beliau berkata tidak hensemlah berambut panjang, minggu ini beliau berkata mengapa aku memotong misai. nampak tidak hensem. senang cerita baik beliau kata aku memang tidak hensem langsung.gayanya mengalahkan awekku sendiri.oh aku telah berhenti menaip selama kira2 10 saat sebentar tafdi kerana menolong emakku membuka lampu luar.itu tidk dikira sebagai menipu kerana suruhan ibu itu harus dtunaikan selagi tidak bertentangan dengan syarak.aku telah mengarut.berbalik kepada cerita hari ini. tak habis2 hari ini. oh ya, hari ini juga aku agak pening2 kepala ketika melepakkan diri di mcd sebentar tadi. mungkin aku terlalau banyak memikirkan mengenai sesuatu.haiihhh...sangat2 pening..aku telah menaip selama beberapa minit sekarang ini.telah terlintas di fikiranku untuk berhenti menaip kerana banyak yang beralaku hari ini seperti tidak wajar dibinvangkan di sini. aku telah tersedar bebrapa typing error tetapi apakan daya aku tidak mampu memperbetulkan meraka. sekian sahajalah coretan gampang dariku pada hari ini. assalamualaikum.

Monday, September 7, 2009

its rainin outside

its rainin outside.
guess im going to take a walk.
walking in the middle of da rain.
or juz stand still.
standing with my head facing the sky.
because thats d only way for me,
to cry without anyone noticing.

da tears n rain looks da same.
but separated by significant contradiction.
warmness surrounded by coldness.
like summer in da middle of winter.

when its sunrise,
im going to smile again.

Sunday, August 23, 2009

The Man Who Can't Be Moved

Going back to the corner where I first saw you,
Gonna camp in my sleeping bag I'm not gonna move,
Got some words on cardboard got your picture in my hand,
Saying if you see this girl can you tell her where I am,
Some try to hand me money they don't understand,
I'm not broke I'm just a broken hearted man,
I know it makes no sense, but what else can I do,
How can I move on when I'm still in love with you...

Cos if one day you wake up and find that you're missing me,
And your heart starts to wonder where on this earth I can be,
Thinking maybe you'll come back here to the place that we'd meet,
And you'd see me waiting for you on the corner of the street.

So I'm not moving...
I'm not moving.

Policeman says son you can't stay here,
I said there's someone I'm waiting for if it's a day, a month, a year,
Gotta stand my ground even if it rains or snows,
If she changes her mind this is the first place she will go.

Cos if one day you wake up and find that you're missing me,
And your heart starts to wonder where on this earth I can be,
Thinking maybe you'll come back here to the place that we'd meet,
And you'd see me waiting for you on the corner of the street.

So I'm not moving...
I'm not moving.

I'm not moving...
I'm not moving.

People talk about the guy
Who's waiting on a girl...
There are no holes in his shoes
But a big hole in his world...

and maybe I'll get famous as man who can't be moved,
And maybe you won't mean to but you'll see me on the news,
And you'll come running to the corner...
Cos you'll know it's just for you

I'm the man who can't be moved
I'm the man who can't be moved...

Cos if one day you wake up and find that you're missing me,
And your heart starts to wonder where on this earth I can be,
Thinking maybe you'll come back here to the place that we'd meet,
And you'd see me waiting for you on the corner of the street.

So I'm not moving...
I'm not moving.

I'm not moving...
I'm not moving.

Going back to the corner where I first saw you,
Gonna camp in my sleeping bag not I'm not gonna move.

by The Script.

this simple lyric touches me.damn sungguh.

Monday, August 10, 2009

kembali

hujung minggu aku terase ade yang kurang selama 2-3 bulan kebelakangan nh.
macam ade yang x kena.
tapi,kini tidak lagi.
kerana yang pergi telah kembali.
ouh musim EPL sudah tiba.
wahahhahahahahahah.
sgt seronok.

Friday, August 7, 2009

Saturday, June 27, 2009

sleepless

i had a rough day.
woke up at Thursday morning.
never gone to bed since..
its Saturday already.
i dun even know how to switch off..